loading...
ارائه انواع پروژه دانشجویی
اکبر بازدید : 29 دوشنبه 29 مهر 1392 نظرات (0)

با سلام خدمت دوستای گلم;

من تو این سایت قصد دارم انواع تحقیق و مقاله و پروژه رو در اختیارتون بزارم و اگه مطلبی مد نظرتون هست که تو سایت وجود نداره لطفا در قسمت نظرات بگید تا ارائه بدم...

در ضمن این سایت هر روز آپ دیت میشه و مطالب جدید قرار داده میشه...

 

با تشکر از لطف و نظراتتون

اکبر بازدید : 36 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

مقدمه

دوران كودكي‌ام را خوب به خاطر مي‌آورم هر وقت كه به قله پوشيده از برف دماوند مي‌نگريستم از ديدن برف‌هاي روي آن تصور مي‌كردم كه پنبه‌هاي حاصل دست‌رنج مادر بزرگ مهربان است كه براي تزيين قله دماوند به كار مي‌رود و با اين باور كودكانه بيشتر به حال خريداران اين پنبه‌ها و همه‌ي كساني كه در توليد آن زحمت مي‌كشيدند تا فقط قله كوه‌ها زيباتر شوند، تأسف مي‌خوردم.

 

 آيا باورهاي انسان ديرين از دوران كودكي تمدن بشري حكايت مي‌كند؟ آيا ميان كشت پنبه (گياهان) و زيبايي و برف كوه‌ها ارتباطي وجود دارد؟

دانلود کنید

اکبر بازدید : 196 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خفگی چیست؟
اشکال یا اختلال در مسیر رسیدن هوا به سلولهای بدن، منتهی به حالتی میگردد که خفگی نام دارد.
علائم عمومی خفگیها چیست؟
1.
احتقاق (پرخونی)
2.
ورم صورت
3.
سیانوز (کبودی پوست)
4.
پِتِشی (خونریزیهای منقوط یا نوک سوزنی)
انواع خفگیها به شرح ذیل میباشد:
1.
سوفوکاسیون
-
در این خفگی معمولاً صورت جسد رنگ پریده است.
-
به دلیل انسداد وریدها، در این نوع، علائم عمومی خفگیها دیده نمیشود


دانلود کنید

اکبر بازدید : 29 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ماده 1

نام :انجمن صنفي عكاسان ايران تشكلي است صنفي، غيرسياسي و غيرانتفاعي كه در اين اساسنامه اختصاراانجمن ناميده مي شود.

ماده 2

 

محل: مركز اصلي اين انجمن در شهرتهران به نشاني : خیابان انقلاب اسلامی، ابتدایبهارجنوبی، برج بهار،طبقه 8،شماره701،دفترانجمن عکاسان ایران واقع است كه در صورت لزوم بنا به درخواست هيات مديره مي تواند با موافقت وزارت كشور در ساير شهرستانهاي کشور شعبه ، دفتر يانمايندگي داير نمايد.

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 42 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مقدمه:

 

اگرچه اقدامات آموزشي وفرهنگي جهت كليه افراد وگروهها ونهادهايي كه  در ارتباط با مواد غذايي اعم از توليد كنندگان، عرضه كنندگان، فروشندگان ومصرف كنندگان ودست اندركاران مراكز تهيه، نگهداري، توزيع و... از اولويت ويژه اي برخورد دار است وحرف اول را ميزند ولي جهت ارتقاء سطح بهداشت مواد غذايي در مراكز تهيه، توليد، توزيع، حمل ونقل وفروش مواد غذايي وهمچنين اماكن عمومي به منظور دستيابي به اهداف ايمني غذايي وتأمين بهداشت  عمومي جامعه ، نظر به اينكه همه افراد در گام نخست آگاهيهاي مورد نياز را دريافت نكرده و درثاني اين امكان وجود دارد كه درميان توليدكنندگان وعرضه كنندگان وفروشندگان مواد غذايي واماكن عمومي افرادي  وجود داشته باشند كه جهت سود جويي وسوء استفاده واحتمالاً آگاهانه مبادرت به دست زدن به  اقدامات غير بهداشتي نمايند بنابراين وجود اهرمهاي قانوني بازدارنده دربخش بهداشت بويژه مواد غذايي واماكن عمومي ضروري بوده وبراي حفظ سلامت مردم ، اعمال اين قوانين اجتناب ناپذير مي باشد.

 

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 37 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مقدمه:

چشم انداز آموزش و پرورش در آینده، دورنمای نظام بسیار پیچیده ای است که در نگاه اول بروندادهای نهایی غیر قابل پیش بینی و غیر قابل تصور دارد ولی با توجه به اینکه هر آینده ای مبتنی بر گذشته است، آینده ی آموزش و پرورش بر اساس عملکرد گذشته ی آن پیش بینی می شود، به عبارت دیگر موقعیت های جدید حاصل پویایی و تحرک در موقعیت های گذشته است.

دانلود کنید

اکبر بازدید : 31 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 

چکیده تحقیق:

تحقیق فوق درمررد برسی تاثیرگذ راندن دوره پیش دبستانی برروی پیشرفت تحصیلی ورشداجتماعی دانش آموزان  ابتدایی پسرناحیه 4قم ازدیدآموزگاران ابتدایی می باشد.دراین تحقیق سعی شده تابرسی شودکه آیا گذراندن این دوره تاچه حدی می تواند درروندتحصیلی وبرخوردهای اجتماعی کودکان ما تاثیر بگذارد.برای رسیدن با پاسخ فوق 360نفر(180نفرگروه تجربی و180نفرگروه مقایسه)ازدانش آموزان پسرناحیه 4قم درپایه های سوم،چهارم وپنجم ابتدایی وباتوجه به طبقات اقتصادی اجتماعی این ناحیه دانش آموزان ازسه منطقه سالاریه(بالاترازمتوسط)بنیاد(متوسط)وشهر قائم ویزدانشهر(پایین ترازمتوسط)باشیوه نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند  

 دانلود کنید

 

 

اکبر بازدید : 32 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

میشل فوکو از نظریه پردازان پست مدرنیزم در بحبوحه انقلاب اسلامی به ایران سفر کرد وانفلاب را از نزدیک دید وی بر خلاف نظریه پردازان مارکسیست عقیده داشت جز باورهای دینی هیچ عامل دیگری قدت بسیج این چنین توده ها را ندارد بلکه این مذهب تشیع است که با تکیه بر موضع انتفادی خود توانسته این چنین بسیج سیاسی به راه اندازد. وی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران به نقش بی بدیل ومحوری حضرت امام اشاره وبیان میکند که :

«شخصیت آیت ا...خمینی پهلو به افسانه میزند زیرا هیچ رئیس دولتی و هیچ رهبر سیاسی حتی با حمایت تمام رسانه های دنیا نمی تواند ادعا کند که با مردمش چنین پیوند عاطفی عمیقی دارد» 

 

 

دانلود کنید       

اکبر بازدید : 42 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

برای رکود تمدن اسلامی عوامل و علل  متعددی ذکر شده است . از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف: استبداد

ب: دنیا گرایی

ج : تحجر

د: عقل گریزی

 

الف: استبداد

استبداد به معنی آن است که در کاری که نیاز به مشورت دارد به رأی خود عمل نماییم.

نتایج استبداد:

 از بین رفتن قانون، حقوق فردی و اجتماعی ودر یک کلام بی حقوقی مطلق در جامعه است .

 

از میان رفتن فردیت افراد: یکی از عوامل مهم رکود تمدن اسلامی استبداد لجام گسیخته دوره های اموی و عباسی و شرایطی بود که کمتر امکانی برای ابراز فردیت افراد متصور بود این شرایط به رکود فرهنگی، علمی و اجتماعی ودر نهایت رکود تمدن انجامید.

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 27 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ابوعبدالله جعفر بن محمد بن حکیم بن عبدالرحمن بن آدم متخلص به رودکی و مشهور به استاد شاعران (زادهٔ ۲۴۴، رودک - درگذشتهٔ ۳۲۹ هجری قمری) نخستین شاعر مشهور ایرانی-فارسی در دورهٔ سامانی در سدهٔ چهارم هجری قمری و استاد شاعران این قرن در ایران است.او در روستایی به‌نام بَنُج رودک[۱] (پنجکنت در تاجیکستان امروزی) در ناحیه رودک در نزدیکی نخشب و سمرقند به دنیا آمد                                                                                                                                                                                       

                         دانلودکنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اکبر بازدید : 20 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

—                نهضت جهاني هلال احمر وصلیب سرخ يك سازمان بين المللي ميباشد كه وظيفه كمك رساني به افرادآسيب ديده ازحوادث طبيعي وساخته دست بشررادرسطح جهان برعهده دارد . نام هلال احمر می تواند در جامعه برای افراد گوناگون یادآور خاطرات مختلفی باشد. عده ای آنرا ارگان پیشرو در ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح، بعضی ها تأمین كننده داروهای خاص و داروخانه های ویژه، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده ای دیگر آنرا سازمانی حمایتی و... می شناسند. اما اینكه هلال احمر چیست، مأموریت ها، اهداف كلی، استراتژی ها و اركان سازمانی و گستره آن چگونه است، گاهی در پرده ابهام مانده است 

 

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 12 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بازیافت فلز کادمیوم و کروم

کادمیوم (Cadmium)

 

تخمین میزان کادمیوم بازیابی شده یا ثانویه به دلایل متعددی  کار دشواری است امّا میزان کلی کادمیوم بازیابی شده در سال 2001 تخمین زده شده است که در حدود 10% تولید اولیّه دنیا بوده است . بازیافت کادمیوم، صنعت جوان و در حال رشدی است که از هدر رفتن کادمیوم موجود جلوگیری می کند ؛ چراکه حدود 25% کادمیوم در باطری های نیکل- کادمیوم به کار رفته است و این باطری ها به سهولت قابل بازیافت هستند . در نتیجه بیشتر کادمیوم های ثانویه در اثر مصرف این باطری ها و بازیافت آن به دست می آید. شکل دیگری از کادمیوم که به سهولت قابل بازیافت است، خاکِ دودکش به وجود آمده در طول گالوانیزه کردن ( روی اندود کردن) قطعات فولاد در کوره های چرخان الکتریکی است . سایر کاربردهای کادمیوم در موادی است که محتوای کادمیوم  آن ها بسیار کم است ؛ در نتیجه مقداری از کادمیوم موجود از بین می رود .

 

دانلو کنید

اکبر بازدید : 20 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دیوار های چوبی :

امروزه افراد علاقه بسیاری جهت دوری از زندگی ماشینی و فرار از این روزمرگی دارد لذا علاقه روز افزونی  برای ساخت ساختمان های چوبی در میان افراد دیده میشود. این طیف ساختمانها در بر گیرنده ی منازل ساده و کوچک تا ساختمان های بزرگ و دائمی میباشد

 

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 26 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

"عزت نفس" یک منبع انرژی است . یک چتر وسیعی است که" اعتماد به نفس " زیر سایه آن است . اعتماد به نفس یعنی دیدن خود به عنوان فردی توانا با کفایت دوست داشتنی و منحصر به فرد .

 


کفایت یعنی توانایی که درحد کافی و تسلط بر امور باشد .
منحصر به فرد یعنی با توجه و در نظر گرفتن تفاوتها ی فردی .
به تعبیر دیگر اعتماد به نفس یعنی ان احساس و شناختی که از توانایی ها و محدودیت های بیرونی و درونی خود دارید .

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 194 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

يكي از انواع بارهاي مختلف روي مواد بار پيچشي است.گشتاور خارجي كه به يك ميله وارد مي‌شود باعث ايجاد ممان پيچشي در طول ميله خواهد شد. اين گشتاور خارجي باعث ايجاد ممان پيچشي در طول ميله مي‌گردد.ما هميشه در اطراف خودميله‌هاي تحت پيچش را بدون توجه زياد مشاهده مي‌كنيم مثلا يك پيچ گوشتي براي باز كردن يا بستن پيچ تحت ممان پيچشي است. اگر يك پيچ بزرگ را با يك پيچ گوشتي كوچك محكم كنيد مشاهده مي‌كنيد كه ميله پيچ گوشتي  فرم پيچشي مي‌گيرد و به سر جاي اوليه خود باز نمي‌گردد.اين يعني گشتاور پيچشي دست شما باعث ايجاد تنشي بيش از حد تسليم جنس ميله آن شده است و آن را از حد الاستيك خود خارج و به ناحيه پلاستيك برده است. ميله‌هاي موتورها ، توربينها ، اكسلها وتقريبا" تمامي‌اجزاي چرخشي در انتقال قدرت از ديگر موارد پيچش مي‌باشند.

 

آنچه در طراحي شفت‌هاي مختلف مد نظر قرار مي‌گيرد ، مقاومت مقطع در برابر تنش برشي ناشي از پيچش و ميزان تغيير شكل پيچشي است. زيرا در اغلب طرح‌ها ، نمي‌توانيم مقطع را فقط بر اساس معيار مقاومت طراحي نماييم چون ممكن است مقطع با وجود مقاومت كافي، تغيير شكل پيچشي زيادي از خود نشان دهد.

 

برای دانلود کلیک کنید

اکبر بازدید : 30 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هدف در اين اينست که با اعمال کشش بر روی ميلگرد وبه دست آوردن تنش وارده در هر لحظه وهمچنين بدست آوردن کرنش ايجاد شده ناشی از افزايش طول ميلگرد نمودار تنش کرنش را ترسيم کردهنقاط مهم بر روی آن مانند نقطه تسليم (fy و نقطه گسيختگی  fu ) را ترسيم کرد.

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید

اکبر بازدید : 21 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 25 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

نيمه هادي ها و ساختمان داخلي آنها

نيمه هادي ها عناصري هستند كه از لحاظ هدايت ، ما بين هادي و عايق قرار دارند، و مدار آخر نيمه هاديها ، داراي 4 الكترون مي‌باشد.

ژرمانيم و سيليكون دو عنصري هستند كه خاصيت نيمه هادي ها را دارا مي‌باشند و به دليل داشتن شرايط فيزيكي خوب ، براي ساخت نيمه هادي ديود ترانزيستور ، آي سي (IC ) و .... مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ژرمانيم داراي عدد اتمي‌32 مي‌باشد .

اين نيمه هادي ، در سال 1886 توسط ونيكلر[1] كشف شد.

اين نيمه هادي ، در سال 1810توسط گيلوساك[2] و تنارد[3] كشف شد. اتمهاي نيمه هادي ژرمانيم و سيليسيم به صورت يك بلور سه بعدي است كه با قرار گرفتن بلورها در كنار يكديگر ، شبكه كريستالي آنها پديد مي‌آيد .

اتم هاي ژرمانيم و سيليسيم به دليل نداشتن چهار الكترون در مدار خارجي خود تمايل به دريافت الكترون دارد تا مدار خود را كامل نمايد. لذا بين اتم هاي نيمه هادي فوق ، پيوند اشتراكي برقرار مي‌شود.

بر اثر انرژي گرمائي محيط اطراف نيمه هادي ، پيوند اشتراكي شكسته شده و الكترون آزاد مي‌گردد. الكترون فوق و ديگر الكترون هائي كه بر اثر انرژي گرمايي بوجود مي‌آيد در نيمه هادي وجود دارد و اين الكترون ها به هيچ اتمي‌وابسته نيست.

د ر مقابل حركت الكترون ها ، حركت ديگري به نام جريان در حفره ها كه داراي بار مثبت مي‌باشند، وجود دارد. اين حفره ها، بر اثر از دست دادن الكترون در پيوند بوجود مي‌آيد.



به ادامه مطلب بروید

 
اکبر بازدید : 11 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

احتراق یا انفجار عبارت است از سوختن مقدار معینی از سوخت (بنزین)در اطاقک احتراق و تبدیل آن به حرارت و فشار که سبب حرکت رفت و برگشتی پیستون های موتور در داخل سیلندر شده و میل لنگ و فلایویل موتور را بحرکت در می آورد.

بنزین یا سایر فرآورده های نفتی که از ترکیبات هیدروکربورها بوده در کاربراتور موتور با اکسیژن هوا مخلوط شده و مخلوط قابل احتراق را بوجود می آورد. نسبت اختلاط هوا با بنزین به نسبت 15 به یک وزنی میباشد. بدین معنی که یک کیلوگرم بنزین با 15 کیلوگرم هوا مخلوط میشود تا عمل احتراق بطور کامل انجام گیرد. در صورتیکه مقدار هر کدام(هوا یا بنزین) کمتر یا زیاد تر گردد   عمل احتراق ناقص بوده و علاوه بر اینکه از قدرت موتور کاسته میشود   در اثر خام سوزی دود حاصله دارای مقدار زیادی کربن نیز خواهد بود که در اطراف اطاقک احتراق و سر سوپاپ ها و گلوئی مانیفولد دوده نشسته و عمل احتراق را مختل میکند.لذا پس از مدتی کار کردن موتور بایستی عمل دوده گیری انجام شود

به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 14 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

آشنايي با تاير و انتخاب مناسب

مواد تشكيل دهنده تاير------------3
انواع ساختار تاير----------------4
ويژگي مهم تايرهاي راديال-------5
اجزاي اصلي تاير----------------6
نقش گل يا طرح آج--------------7
شاخص بار---------------------13
شاخص سرعت-----------------14
ميزان باد مجاز-----------------15
استانداردهاي تاير---------------16
نسبت منظر---------------------17
اندازه نويسي تاير--------------18
علائم منقوش روي ديواره تاير---20 به ادامه مطلب بروید
اکبر بازدید : 31 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

چکیده:

     هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و والدین آموزش پذیر می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل سه نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه عزت نفس شامل سه مقیاس عملکرد تحصیلی و ارزیابی اجتماعی و ارزیابی ظاهری می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ عزت نفس بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشحص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 25 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

 

مقدمه :

بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجود داشته و هیچ فردی در مقابل آن مصونیت ندارد و این خطری است که بشر را مرتباً تهدید می کند . خوشبختانه نهضت بهداشت روانی در نیم قرن اخیر افکار غلط و خرافات را در مورد بیماری های روانی کنار گذاشته و نشان داده اگر بیماری روانی را مانند سایر بیماریها زود تشخیص داده و درمان کنیم به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آن کاسته خواهد شد . بهداشت و ایجاد محیط سالم برای برقراری روابط صحیح انسانی است ( میلانی فر ، 1378 )

از سلامت روانی تعاریف زیادی به عمل آمده که هر کدام با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی هر جامعه ای با دیگری متفاوت است با این وجود روانشناسان و روانپزشکان فردی را از نظر روانی سالم می دانند که تعادلی بین رفتارها و کنترل او در مواجهه با مشکلات اجتماعی وجود داشته باشد . کارشناسان سازمان بهداشت جهانی سلامت فکر و روان را اینطور تعریف می کنند :

« سلامت فکر عبارت است از قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران ، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضاد ها و تمایلات شخصی به طور منطقی ، عادلانه و مناسب». 

به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 32 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

عنوان: آزمایش تبرید

ھدف: بررسي سیكل تبرید و راه عملي محاسبات مربوط بھ بار حرارتي اعمالي

بر سیكل.

مقدمھ: یكي از مسائل مھم در ترمودینامیك بررسي قانون اول در مورد حجم

كنترل و پیداكردن مقدار گرما و كار از طریق قانون اول مي باشد. یكي از این

مسائل سیكل ھاي ترمودینامیكي مانند سیكل توان و تبرید مي باشد كھ در حالت

مي باشد بررسي (SSSF) ایده آل تحت عنوان حالت پایدار – جریان پایدار

مي گردد. ھدف در این آزمایش نیز استفاده از قانون اول و نیز محاسبھ مقدار كار

اعمالي بر حجم كنترل و ھمچنین حرارت مبادلھ شده بین سطح كنترل و محیط

است.

تئوري:

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 18 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

١ سیر تاریخی کشف ماشین نیوکامن

2 قانون صفرم ترمودینامیک

٣ جرم مولکولی چیست؟

٤ محاسبه ی مقدار تقریبی R

٥ معادله ی حالت گاز کامل

٦ سیر تاریخی آزمایش ژول

٧ رابطه ی CMV و CMP

٨ انرژی درونی گاز

٩ انبساط آزاد گازها

١٠  ترمودینامیک و زیست شناسی

١١  فرایندهای واقعی در ماشین بخار

١2  تبدیل کار به گرما و بر عکس

١٣  ماشین های درون سوز

١٤  چرخه ی کارنو

١٥  کولرهای گازی

١٦  معادل بودن بیان یخچالی و ماشین گرمایی قانون دوم ترمودینامیک

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 24 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

تمام دانشجوياني كه در درس ترموديناميك گروه 3 ثبت نام كرده اند بايد به گروه چند نفره تقسيم

شده و با توجه به فايل تحويل داده شده، موتور مربوط به خود را درست كنند.

-2 نمره اين پروژه 1 نمره از نمره حل تمرين شماست. در صورتي كه پروژه خود را در زمان مقرر و به

1 نمره كسب كنيد. اما در صورت عدم انجام / صورت عالي تحويل دهيد ممكن است از 1 نمره تا 5

پروژه بيش از يك نمره از دست خواهيد داد. به همين دليل توصيه مي شود از ابتداي ترم انجام پروژه را

در دستور كار خود قرار دهيد.

-3 ايده هاي جديد و نو آوري در به دست آوردن نمره اضافي نقش به سزايي دارند.

-4 جدول زمان بندي تحويل پروژه ها در انتها آمده است

به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 18 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

مقدمه:

يكي از مباحث مهم در طراحي ترموديناميكي ساختمان ايجاد شرايط رفاه و آسايش است. در اين زمينه يك موضوع

مهم طراحي سيستم تهويه مطبوع است. بديهي است كه شرايط متابوليستي بدن انسان از بين دماهاي مختلف در

45 احساس آرامش مي كند و اين دما مناسبترين - يك دماي خاص يعني 24 و يك رطوبت نسبي خاص يعني 40

دما براي متابوليست بهينه براي بدن است. براي اينكه چنين شرايطي بتوانيم در يك ساختمان ايجاد كنيم نيازمند

تحليل سيستم هاي تهويه مطبوع هستيم. اساس كار سيستمهاي تهويه مطبوع اين است كه در مسير كانال هوا از

سامانه هايي مثل هيتر و اواپراتورو... استفاده مي كنند. وطبق اصول ترموديناميكي حاكم بر هواي مرطوب يك دبي

خروجي با ويژگي هاي آسايش را ايجاد نمايند.

هدف آزمايش:

- بررسي و تحقيق اثر بخار آب در تهويه مطبوع

- بدست آوردن نمودار سايكرومتريك مربوط به فرايندها

-وه بدست آوردن رطوبت نسبي مخلوط ا و بخار آب

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 20 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

در اين نوع نيروگاه ها که عموماداراي ظرفيت توليد برق بالايي ميباشند، ازسوخت مازوت و يا گاز طبيعي براي توليدبخار توسط بويلر جهت به حرکتدرآوردن پره هاي توربين و روتور ژنراتور استفاده شده ودر نهايت موجبتوليد برق ميگردد. در اين نيروگاه ها از سيستم خنک کننده خشک و تر جهتخنککردن آب حاصل از چگالش بخار خروجي از توربين بخار استفاده ميگردد. اين نيروگاه هامعمولا به يکي از دو منظور ذيل مورد استفاده قرار مي گيرند:

1 ) نيروگاه هاي

بخاري جهت توليد برق2

) نيروگاه هاي بخاري جهت مصارف صنعتي

برای دانلود به ادامه مطلب بروید


اکبر بازدید : 42 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

 

چکیده

 

 

امروزه یکی از مهمترین  تغییرات محیط اقتصادی  پدیده­ای تحت عنوان تجارت الکترونیک می­باشد.از آنجا که  در محیط الکترونیک اغلب شواهد ومدارک  فقط به صورت الكترونيك در دسترس خواهد بود، اعتبار دهی و رسیدگی به این مدارک وشواهد  با استفاده از شیوه ها ی سنتی مشکل به نظر می رسد  از این رو تغییر در رویه­های گذشته حسابرسی احساس می شود .تجارت الکترونیک به عنوان یکی از پیامدهای فناوری اطلاعات برای حسابرسان واستفاده کنندگان از اطلاعات مالی  دارای فرصت ها و تهدیدهایی  است  دراین مقاله تلاش شده است  این فرصتها وتهدیدها مطرح گردیده و در نهایت  اهمیت وچگونگی حسابرسی مستمر به عنوان یک از راهکارهای اعتبار دهی به اطلاعات ومدارک تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گیرد 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 

 

 

 

 

 

اکبر بازدید : 18 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

 

چكيده
استانداردهای حسابداری، مقررات حاکم‌بر چگونگی انجام کار حسابداری هستند.استانداردها به‌عنوان قواعد پایدار مورد پذیرش همگان قرار می‌گیرند، اما در عمل به‌طور دائم در تغییرند.
استانداردهای حسابداری معمولاً شامل سه بخش هستند : شرح مسئله،بحث مستدل یا ارائه راههایی برای حل مسئله،ارائه راه‌حل مطلوب.

یکی از رویدادهای بسیارمهمی که در سال‌ها ی اخیر در جامعه حسابداری کشور به وقوع پیوست، تدوین استانداردهای حسابداری ایران بر مبنای استانداردهای  بین‌المللی حسابداری و الزام به رعایت آن در تهیه صورت‌‌های مالی بود. از آنجا که این استانداردها شامل تغییراتی در برخی از روش‌ها و رویه‌های مورداستفاده نسبت به سال‌های قبل از الزام به رعایت استانداردها بود، این احتمال همواره وجود داشت که قابلیت مقایسه صورت‌‌های مالی زیر سوال رود. به این ترتیب در این مقاله قابلیت مقایسه صورت‌های مالی، در قبل و بعد از الزام به رعایت استانداردهای حسابداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید


اکبر بازدید : 37 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

چكيده:

قانون تجارت الكترونيكي ايران كه در تاريخ 17/10/1382 به تصويب رسيد اولين قانون در اين زمينه است كه در كشور ما به تصويب رسيده است. قانون مزبور كه وظيفه تنظيم امور مربوط به تجارت خارجي الكترونيكي و از راه دور را برعهده دارد از ديدگاههاي مختلفي قابل بررسي مي‌باشد. اما در اين تحقيق فقط از ديدگاه «حقوق رقابت» قانون مزبور مورد بررسي و مطالعه قرار مي‌گيرد.

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

اکبر بازدید : 26 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

یکی از پدیده هائی که در قرنهای اخیر و بخصوص از قرن 16  به این طرف در دنیا رایج شده و امروز سهم مهمی در اقتصاد جهانی و در اقتصاد ملتها و کشورها ایفا می نماید پدیده بانک و بانکداری است. 
امروز بخش بانک و روابط بانکی و پولی بویژه بعد از رواج پول کاغذی و تبدیل پولهای فلزی و شبه فلزی به پول اعتباری دامنه بسیار وسیعی پیدا کرده و چه بسا سهم بالائی را در اقتصاد جهانی ایفا می نماید. و چنانچه با بازارهای اعتباری و بیمه و بورس و موسسات مشابه و روابط بانکی و اوراق بهادار و اوراق مشارکت و اوراق مالی دیگر بررسی شود . بیش از پنجاه درصد سهم اقتصاد جهانی را به خود اختصاص می دهد. یعنی بخش اعتباری و غیر واقعی اقتصاد در برابر بخش واقعی که همان فعالیتهای تولیدی و خدماتی باشد به بیش از نصف می رسد. 
لذا شناخت این بخش و احکام مربوط به آن و حل مشکلات و معضلات آن و هدایت صحیح امور مربوط و سیاستگزاری و چاره جوئی و چاره اندیشی حکیمانه و خردمندانه برای سلامت و پویائی آن خود یک ضرورت و منشأ خیر و برکت خواهد بود. 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

اکبر بازدید : 32 دوشنبه 29 مهر 1392 نظرات (0)


بیشتر مدیران حرفه ای به اهمیت مذاکره در زندگی واقفند، زیرا زمان قابل توجهی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاکره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاکره همرا ه است. موفقیت و اثر بخشی حرفه ای آنان به شدت متأثر از توانایی آنها در هنر و فن مذاکره است.این مهارت یا ناشیگری آنان در مذاکره است که نظر مدیران، همکاران، زیر دستان، مشتریان، رقبا و سایرین را درباره موفقیت کاری شان شکل می دهد. مدیران، زمان و کوشش بسیاری را صرف مذاکره می کنند، اما معدودی از آنان هنر و دانش مذاکره را به درستی می دانند.از این رو، بسیاری از مدیران حرفه ای نیازمند رویکرد بهینه در طرح ریزی و اجرای مذاکره‌ها هستند

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

اکبر بازدید : 23 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
اکبر بازدید : 40 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
  • رایانه یا کامپیوتر دستگاهی است که برای پردازش اطلاعات تحت یک روال معین استفاده می‌شود.
  • مدتی در فارسی به کامپیوتر "مغز الکترونیکی" می‌گفتند. بعد از ورود این دستگاه به ایران در اوائل دهه ۱۳۴۰ نام کامپیوتر به‌کار رفت. واژه رایانه در دو دهه اخیر رایج شده و به‌تدریج جای کامپیوتر را می‌گیرد. واژه رایانه پارسی است و از فعل پارسی رایاندن به معنی سامان دادن و
  • مرتب کردن آمده. معنی واژگانی رایانه می‌شود ابزار دسته‌بندی و ساماندهی.
  • در گذشته دستگاه‌های مختلف مکانیکی ساده‌ای مثل خط‌کش محاسبه و چرتکه نیز رایانه خوانده می‌شدند. در برخی موارد از آن‌ها به‌عنوان رایانه آنالوگ نام برده می‌شود. چراکه برخلاف رایانه‌های رقمی، اعداد را نه به‌صورت اعداد در پایه دو بلکه به‌صورت کمیت‌های فیزیکی متناظر با آن اعداد نمایش می‌دهند. چیزی که امروزه از آن به‌عنوان «رایانه» یاد می‌شود در گذشته به عنوان «رایانه رقمی (دیجیتال)» یاد می‌شد تا آن‌ها را از انواع «رایانه آنالوگ» جدا سازند.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید


تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 318
  • بازدید کلی : 4,545