loading...
ارائه انواع پروژه دانشجویی
اکبر بازدید : 20 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

—                نهضت جهاني هلال احمر وصلیب سرخ يك سازمان بين المللي ميباشد كه وظيفه كمك رساني به افرادآسيب ديده ازحوادث طبيعي وساخته دست بشررادرسطح جهان برعهده دارد . نام هلال احمر می تواند در جامعه برای افراد گوناگون یادآور خاطرات مختلفی باشد. عده ای آنرا ارگان پیشرو در ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح، بعضی ها تأمین كننده داروهای خاص و داروخانه های ویژه، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده ای دیگر آنرا سازمانی حمایتی و... می شناسند. اما اینكه هلال احمر چیست، مأموریت ها، اهداف كلی، استراتژی ها و اركان سازمانی و گستره آن چگونه است، گاهی در پرده ابهام مانده است 

 

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 12 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بازیافت فلز کادمیوم و کروم

کادمیوم (Cadmium)

 

تخمین میزان کادمیوم بازیابی شده یا ثانویه به دلایل متعددی  کار دشواری است امّا میزان کلی کادمیوم بازیابی شده در سال 2001 تخمین زده شده است که در حدود 10% تولید اولیّه دنیا بوده است . بازیافت کادمیوم، صنعت جوان و در حال رشدی است که از هدر رفتن کادمیوم موجود جلوگیری می کند ؛ چراکه حدود 25% کادمیوم در باطری های نیکل- کادمیوم به کار رفته است و این باطری ها به سهولت قابل بازیافت هستند . در نتیجه بیشتر کادمیوم های ثانویه در اثر مصرف این باطری ها و بازیافت آن به دست می آید. شکل دیگری از کادمیوم که به سهولت قابل بازیافت است، خاکِ دودکش به وجود آمده در طول گالوانیزه کردن ( روی اندود کردن) قطعات فولاد در کوره های چرخان الکتریکی است . سایر کاربردهای کادمیوم در موادی است که محتوای کادمیوم  آن ها بسیار کم است ؛ در نتیجه مقداری از کادمیوم موجود از بین می رود .

 

دانلو کنید

اکبر بازدید : 20 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دیوار های چوبی :

امروزه افراد علاقه بسیاری جهت دوری از زندگی ماشینی و فرار از این روزمرگی دارد لذا علاقه روز افزونی  برای ساخت ساختمان های چوبی در میان افراد دیده میشود. این طیف ساختمانها در بر گیرنده ی منازل ساده و کوچک تا ساختمان های بزرگ و دائمی میباشد

 

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 26 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

"عزت نفس" یک منبع انرژی است . یک چتر وسیعی است که" اعتماد به نفس " زیر سایه آن است . اعتماد به نفس یعنی دیدن خود به عنوان فردی توانا با کفایت دوست داشتنی و منحصر به فرد .

 


کفایت یعنی توانایی که درحد کافی و تسلط بر امور باشد .
منحصر به فرد یعنی با توجه و در نظر گرفتن تفاوتها ی فردی .
به تعبیر دیگر اعتماد به نفس یعنی ان احساس و شناختی که از توانایی ها و محدودیت های بیرونی و درونی خود دارید .

 

دانلود کنید

اکبر بازدید : 194 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

يكي از انواع بارهاي مختلف روي مواد بار پيچشي است.گشتاور خارجي كه به يك ميله وارد مي‌شود باعث ايجاد ممان پيچشي در طول ميله خواهد شد. اين گشتاور خارجي باعث ايجاد ممان پيچشي در طول ميله مي‌گردد.ما هميشه در اطراف خودميله‌هاي تحت پيچش را بدون توجه زياد مشاهده مي‌كنيم مثلا يك پيچ گوشتي براي باز كردن يا بستن پيچ تحت ممان پيچشي است. اگر يك پيچ بزرگ را با يك پيچ گوشتي كوچك محكم كنيد مشاهده مي‌كنيد كه ميله پيچ گوشتي  فرم پيچشي مي‌گيرد و به سر جاي اوليه خود باز نمي‌گردد.اين يعني گشتاور پيچشي دست شما باعث ايجاد تنشي بيش از حد تسليم جنس ميله آن شده است و آن را از حد الاستيك خود خارج و به ناحيه پلاستيك برده است. ميله‌هاي موتورها ، توربينها ، اكسلها وتقريبا" تمامي‌اجزاي چرخشي در انتقال قدرت از ديگر موارد پيچش مي‌باشند.

 

آنچه در طراحي شفت‌هاي مختلف مد نظر قرار مي‌گيرد ، مقاومت مقطع در برابر تنش برشي ناشي از پيچش و ميزان تغيير شكل پيچشي است. زيرا در اغلب طرح‌ها ، نمي‌توانيم مقطع را فقط بر اساس معيار مقاومت طراحي نماييم چون ممكن است مقطع با وجود مقاومت كافي، تغيير شكل پيچشي زيادي از خود نشان دهد.

 

برای دانلود کلیک کنید

اکبر بازدید : 30 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هدف در اين اينست که با اعمال کشش بر روی ميلگرد وبه دست آوردن تنش وارده در هر لحظه وهمچنين بدست آوردن کرنش ايجاد شده ناشی از افزايش طول ميلگرد نمودار تنش کرنش را ترسيم کردهنقاط مهم بر روی آن مانند نقطه تسليم (fy و نقطه گسيختگی  fu ) را ترسيم کرد.

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید

اکبر بازدید : 21 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

نحوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.

به ادامه مطلب بروید

اکبر بازدید : 25 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

نيمه هادي ها و ساختمان داخلي آنها

نيمه هادي ها عناصري هستند كه از لحاظ هدايت ، ما بين هادي و عايق قرار دارند، و مدار آخر نيمه هاديها ، داراي 4 الكترون مي‌باشد.

ژرمانيم و سيليكون دو عنصري هستند كه خاصيت نيمه هادي ها را دارا مي‌باشند و به دليل داشتن شرايط فيزيكي خوب ، براي ساخت نيمه هادي ديود ترانزيستور ، آي سي (IC ) و .... مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ژرمانيم داراي عدد اتمي‌32 مي‌باشد .

اين نيمه هادي ، در سال 1886 توسط ونيكلر[1] كشف شد.

اين نيمه هادي ، در سال 1810توسط گيلوساك[2] و تنارد[3] كشف شد. اتمهاي نيمه هادي ژرمانيم و سيليسيم به صورت يك بلور سه بعدي است كه با قرار گرفتن بلورها در كنار يكديگر ، شبكه كريستالي آنها پديد مي‌آيد .

اتم هاي ژرمانيم و سيليسيم به دليل نداشتن چهار الكترون در مدار خارجي خود تمايل به دريافت الكترون دارد تا مدار خود را كامل نمايد. لذا بين اتم هاي نيمه هادي فوق ، پيوند اشتراكي برقرار مي‌شود.

بر اثر انرژي گرمائي محيط اطراف نيمه هادي ، پيوند اشتراكي شكسته شده و الكترون آزاد مي‌گردد. الكترون فوق و ديگر الكترون هائي كه بر اثر انرژي گرمايي بوجود مي‌آيد در نيمه هادي وجود دارد و اين الكترون ها به هيچ اتمي‌وابسته نيست.

د ر مقابل حركت الكترون ها ، حركت ديگري به نام جريان در حفره ها كه داراي بار مثبت مي‌باشند، وجود دارد. اين حفره ها، بر اثر از دست دادن الكترون در پيوند بوجود مي‌آيد.



به ادامه مطلب بروید

 

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 315
  • بازدید کلی : 4,542